Καλημέρα καλημέρα,

Παρασκευή Παρασκευή …Αχ  αγαπητοί το Πολυπόθητο ΣΚ είναι πιο κοντά από ποτέ!!!!!!

Σήμερα σας έχω συνταγούλα παραλλαγή. Από τα πιο αγαπημένα μου φαγητά είναι οι πατάτες με αυγά το λεγόμενο «παταταύγουλο»

Το τελευταίο διάστημα γνωρίζω όλο και περισσότερους ανθρώπους που μου λένε ότι δεν τρώνε καθόλου τηγανητά….είπα λοιπόν να κάνω μία ψητή παραλλαγή του γνωστού και αγαπημένου  μου παταταυγουλου..

Υλικά

  • 2 μεγάλες πατάτες
  • 1 φέτα γαλοπούλα ψητή
  • 6 μανιτάρια
  • 1 πράσινη πιπεριά
  • 5 αυγά
  • 1 ζωμό λαχανικών
  • Μισή κούπα γάλα εβαπορέ
  • Ελαιόλαδο
  • Αλάτι
  • Ρίγανη
  • Γραβιέρα Μυτηλήνη για το σεβίρισμα

Διαδικασία

Η συνταγή για τις πατάτες που θα σας δώσω μπορεί να σταθεί και μόνη της. Είναι τρελά νόστιμες οι πατατούλες με αυτό τον τρόπο και τη συνταγή μου την είχε δώσει ένας αρχιμάγειρας ξενοδοχείου στην Καλαμπάκα το 2005.

Κόβουμε τις πατάτες σε ροδέλες ίδιου πάχους και τις απλώνουμε τη μία δίπλα στην  άλλη σε ένα ταψί χωρίς να «καβαλάει» το ένα κομμάτι το άλλο.

Βάζουμε μόνο λάδι και τις βάζουμε σε προθερμασμένο φούρνο στο γκριλ,στους 230 βαθμούς  έτσι σκέτες, μόνο με λάδι για λίγα λεπτά μέχρι να  τις ακούσουμε να «τσιρτσιρίζουν»

Μόλις ακούσουμε αυτό το γνωστό τσιρτσιρ, βάζουμε ζωμό λαχανικών τόσο ώστε να μην καλυφθεί η πάνωεπιφάνεια από την κάθε ροδέλα πατάτας, για αυτό θα πρέπει να έχουν το ίδιο πάχος.

Αφού ρίξω και το ζωμό τις βάζω στον αέρα στους 180 βαθμούς και τις αφήνω να πιουν το ζωμό. Μόλις το πιουν ….είναι έτοιμες!!. Εάν  σας έδινα τη συνταγή για τις πατάτες μόνο, τώρα θα σας έλεγα πως ρίχνουμε ρίγανη ελάχιστο αλάτι ψήνουμε πάντε λεπτά ακομα να ροδοκοκκινήσουν και fini…

Επειδή όμως σας δίνω συνταγή για ψητό «παταταυγουλο» δεν τελειώσαμε εδώ…

Και στη δική μας περίπτωση ρίχνω ρίγανη  και αλάτι αλλά ρίχνω επίσης και  την πιπεριά τα μανιτάρια και τη γαλοπούλα κομμένα όλα σε ροδέλες.

Και τα αφήνω να ψηθούν όλα μαζί για άλλα 5 περίπου λεπτά.

Στο σημείο αυτό μπορείτε να ρίξετε γενικώς ό,τι  άλλο λαχανικό σας αρέσει εκτός από αυτά που προτείνω εγώ. Μπορείτε για παράδειγμα  να ρίξετε ντοματούλα, κολοκυθάκι και ό,τι άλλο τραβάει η όρεξή σας.

Σε ένα μπολαναμιγνύω τα αυγά το γάλα αλάτι πιπέρι, και  περιχύνω τις πατάτες που έχω στου φούρνο.

Χαμηλώνω τη φωτιά στου 150 και αφήνω να ψηθούν όοοοολα μαζί πια για όσο χρειαστεί (δεν θα πάρει πάνω από δέκα λεπτά).

Κόβω σε κομμάτια και σερβίρω με χοντριτριμμένη γραβιέρα Μυτιλήνης.

Εμείς δώσαμε ρέστα είναι πολύ ωραίο φαγητό και το αφιερώνω στου φίλους μου που δεν τρώνε τηγανητά.

Φιλιά πολλά πολλά

