Πριν από λίγες μέρες ,το στεφάνι μου με ρωτά: Τη συνταγή με τα τσουρέκια ποιος την ανέβασε, εσύ?

Λέω όχι …Α μάλιστα μου λέει, το είχα καταλάβει, απλά ήθελα να βεβαιωθώ και να σου πω ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος να γράφεις συνταγές,και οχι οι μπουρδολογίες σου!!!Πρέπει να γράφεις απλά, κατανοητά με οδηγίες  βήμα-βήμα και με ωραίες φωτογραφίες.

Λέω και εγώ αφού το είπε το στεφάνι  μου….θα το κάνω!!!

Έιπα που λέτε ως καλή νοικοκυρά και εργαζόμενη μητέρα που σέβεται τον εαυτό της, να κάνω πασχαλινά κουλουράκια μαζί με τον μικρό μου και να τα φωτογραφίσουμε κιόλας …

Είχα φανταστει πόοοοσο γλυκό θα ήταν το postμου «Κουλουράκια με το μωρό μου» με υπέροχες τρυφερές φωτογραφίες και άλλα τέτοια όμορφα…

Πράγματι, το μωρό μου από την αρχή της διαδικασίας έδειξε να το χαίρεται πολύ, και το κυριότερο… έκανε πολλές ανακαλύψεις!!!

Πόσο ωραίο είναι το αλέυρι όταν πετά!!!!!

Τι μαγεία είναι να ανακατεύεις καστανή ζάχαρη με λευκή και να τη σκορπίζεις  στο πάτωμα!!!!

Επίσης το μίγμα πριν το πλάσεις, και όσο είναι ακόμα χυλός, μπορείς να το βάλεις πάνω στα τζάμια ….κάνει πάρα πολύ ωραία σχέδια φαίνονται τα χεράκια σου!!! Και τα σχέδια κάποιες φορές είναι και ανεξίτηλα…αν δεν είναι, βάζεις παραπάνω ζύμη!!!

Μετά, στο τσακιρ κέφι, κάνεις μπαλάκια με τη ζύμη….οι πλεξούδες είναι ξενέρωτες ….όλες τις χαλάμε!!!! ολες!!!! …και κάνουμε μπαλάκια!!!! Τα μπαλάκια τα βάζουμε γκολ στο laptopτου μπαμπά και μόλις κολλήσουν στην οθόνη πανηγυρίζουμε!!!!!!! Γκολ!!!!!!!!!! όρθιοι πάνω στο τραπέζι που η μαμά προσπαθεί να ρημαδοπλάσει ενα κουλούρι και θέλουμε να μπούμε και στη λεκάνη με την υπόλοιπη  ζυμη !!!! Παράλληλα βέβαια… τραγουδάμε «πλάθω κουλουράκια με τα δυο χεράκια»

Όπως καταλαβαίνετε αγαπητοί μου δεν έβγαλα καμία φωτογραφία!!!!

Πίστευα πως το θέαμα θα έμοιαζε με διαφήμιση αλευριού που η θεογκόμενα μαμά φτιάχνει σούπερ φαγητά με ένα πανήσυχο παιδάκι δίπλα της σε μία φανταστική και απόλυτα τακτοποιημένη κουζίνα. Εμένα η κουζίνα μου έμοιαζε με τη Λιβύη και ο γιος μου με Μουτζαχεντίν!!!!-Εγώ πάλι ….οκ ειμαι θεογκόμενα….αυτό το είχα λυμένο εξ’ αρχής!!!

Είπα να βγάλω την κατάσταση για να σας τη δείξω αλλά η φωτογραφική μηχανη ηταν γεμάτη ιπτάμενα αλεύρια και αυγά οπότε θα αρκεστώ σε μία απλή περιγραφή….

Πασχαλινά Κουλουράκια

Τα υλικά μας

  • 1 κούπα λευκή ζάχαρη
  • 1 κούπα καστανή ζάχαρη
  • 4 αβγά
  • 250 γρ. βούτυρο
  • 1/2 κουπας. γάλα
  • 1/2κουπας. χυμό πορτοκαλιού
  • ξύσμα πορτοκαλιού
  • 4 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
  • 2 βανίλιες
  • 1/2 κ.γ. σόδα
  • 1/2 κ.γ. αλάτι
  • Αλέυρι για όλες  τις χρήσεις ,όσο πάρει (εμένα  πήρε περίπου 3 κιλά)
  • 1 κρόκο αυγού για επάλειψη

Πως τα φτιάχνουμε

Σε ένα μεγάλο μπωλ χτυπάμε το βούτυρο με τη ζάχαρη μέχρι να ομογενοποιηθούν. Έπειτα,προσθέτουμε σιγά σιγά  τα αβγά, το γάλα,το χυμό και το ξύσμα. Ενώ συνεχίζουμε να χτυπάμε με το μίξερ,για δύο με τρία λεπτά ακόμα.

Σε άλλο μπωλ ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά με μισό κιλό αλεύρι και αρχίζουμε να προσθέτουμε αυτό το μείγμα στο άλλο. Βάζουμε τόσο αλεύρι όσο χρειάζεται για να γίνει η ζύμη. Για να είμαστε έτοιμοι θα πρέπει η ζύμη  να μην κολλάει στα χέρια. Υπολογίστε οτι θα πάρει γύρωστα τρία κιλά αλεύρι συνολικά

Αφήνουμε τη ζύμη για ένα τέταρτο να ξεκουραστεί,σκεπασμένη με μία πετσέτα. Μην περιμένετε να φουσκώσει …δεν θα το κάνει και είναι κρίμα να απογοητευετέιτε τζαμπα και βερεσέ.

Εδώ είναι το σημείο που πάμε στο  δωμάτιο να δούμε γιατί το παιδί είναι τόσο ήσυχο… και αντικρίζουμε τα σχέδια στα τζάμια !

Μόλις καθαρίσουμε τα τζάμια και  περάσει ένα τεταρτάκι ξεκινάμε να  πλάθουμε τα κουλουράκια στα σχήματα που θέλουμε.

Εδώ είναι το σημείο που κυνηγιόμαστε με τις ζύμες και το παιδί μας….

Στο τέλος και αφού τα καταφέραμε,με ένα πινελάκι  περνάμε τα κουλουράκια  μας με τον κρόκο που έχουμε για επάλειψη

Τα ψήνουμε στους 180°  στον αέρα για 10′ -15′, ανάλογα με το μέγεθος. Εγώ πάντως τα κάνω μπουκίτσες μικρές και τα ξεφουρνίζω το πολύ στο δεκάλεπτο.

Η μυρωδιά … ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ …και πραγματικά αυτά είναι τα καλύτερα πασχαλινά κουλουράκια που εχω φάει ….και ειδικά ζεστά ….και ειδικά οταν κάνεις δίαιτα που είναι και απαγορευμένα!!!!!